YAŞAR ÜNİVERSİTESİ HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ MENTÖRLÜK PROGRAMI
MENTÖRLÜK PROGRAMININ AMACI
Yaşar Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencilerini gelecekteki iş hayatlarına hazırlamak, aynı ya da benzer meslekteki tecrübeli mentörlerle buluşturup, mentörlerinin mesleki beceriler ve tecrübelerinden faydalanmalarını sağlamak ve aynı zamanda, yaşadıkları ortam ve koşullarda karşılaştıkları zorlukları aşmalarında, hedef koyma ve ulaşmadaki zorluklarını yenmekte, onlara mentörlük desteği sağlamaktır.
YERİ VE SÜRESİ
Öncelikle İzmir’de iletişim sektöründen mentörlerle, programa başvuran öğrencileri eşleştirmek, kendi karar verecekleri ortamlarda buluşturmaktır. Pandemi süreci devam ettiği takdirde online ortamda görüşmeler yapılabilir. Görüşmeler, 6 seans olarak yaklaşık 45 dakika – 1 saat olarak planlanacaktır. En az 4 aylık dönemler içinde ayda en az bir kez görüşme önerilmektedir.
2022-2023 Güz Dönemi : Ekim 2022- Ocak 2023 tarihleri arasındadır.
PROGRAMIN TANIMI
Yaşar Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümündeki öğrencilerin iş hayatına hazırlanırken başlarına gelebilecek zorlukları öngörmek, şimdiden çözüm için plan yapabilmelerini sağlamak, kişisel yetenek ve becerilerinin farkında olarak, özgüvenli ve sorun çözmeye odaklı yaklaşımlar geliştiren, sosyal ve toplumsal olarak sorumluluklarını bilen, kadının toplumdaki yerinin farkında olan, başarılarının ve hedeflerine sahip çıkan bireyler olmalarına katkı sağlamaktır.
PAYDAŞLAR
EMCC-T (Yönderlik ve Koçluk Derneği), Yaşar Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü, İzmir Kurumsal İletişimciler Komitesi, İletişim Sektöründe Çalışan Deneyimli ve Gönüllü Mentörler
PROGRAMIN AŞAMALARI
Ön Tanıtım Yapılması
Gönüllü mentörlerin belirlenmesi
Mentörlere mentörlük eğitimi verilmesi
Menti adaylarından not dökümü, niyet mektuplarının ve portfolyolarının alınması
Taleplerin alınarak mentilerin belirlenmesi
Mentilere mentilik eğitimi verilmesi
Mentorlerin ve mentilerin eşleştirilmesi
Mentor ve menti arasında protokol imzalanması ve protokollerin arşivlenmesi
Görüşmelerin başlatılması
Takiplerin yapılması, sürecin değerlendirilmesi
Mentorlük çalışmasının bitirilmesi
Genel değerlendirme ve kapanış
İkinci döneme geçilmesi
MENTORLUK PROGRAMINA MENTİ SEÇİM KRİTERLERİ
Menti olacak öğrencilerin 2.5 Genel Not Ortalamasına sahip olması istenmektedir. Bu ortalamaya sahip öğrenciler, niyet mektubu hazırlayacaklardır. Niyet mektubunun yanına portfolyolarını da ekleyebilirler. Niyet mektupları ve portfolyoları mentörler ve görevli öğretim elemanları tarafından birlikte incelenecektir. Uygun görülen adaylar mentörlerle sözleşme imzalayacak ve süreç başlayacaktır.
PROGRAM KAPSAMINDA VERİLECEK EĞİTİM:
- Seminer Adı : Mentörlük ve Mentilik Hakkında Herşey
Hedef Kitle : Mentörler
Süre / Tarih : 2 saat. Karşılıklı görüşülerek kararlaştırılacaktır.
Ücret : Ücretsiz, Yaşar Üniversitesi tarafından sağlanan Webinar üzerinden
İçerik
Koçluk, Mentörlük nedir? Farkları nelerdir?
Koçluk / Mentörlük nasıl bu kadar popüler bir meslek oldu?
Koçluk / Mentörlük topluma, kuruma ve bireylere ne katkı sağlar?
Kimler Koç / Mentör olabilir? İyi Koç / Mentör kimdir?
Mentörlük / koçluk sistemleri yetenek yönetimini nasıl destekler?
Mentörlük alırken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
Ne zaman mentörlüğü, ne zaman koçluğu kullanmalıyız?
Menti kimdir?
Mentörlük sürecinde mentinin sorumlulukları nelerdir?
Proje süresicinde mentör ve menti’nin yapması gerekenler nelerdir?
Mentör Listesi
Banu Sarıcan, KalDer Kurumsal İletişim ve Üyelik Yöneticisi
Ceren Parlak, Oruçoğlu Yağları Pazarlama Müdürü
Ceyda Küçükbarda, Dikkan Grup Kurumsal İletişim ve Marka Müdürü
Çetin Karadeli, Pınar Kurumsal İletişim Müdürü
Didem Darcan, Betonstar Kurumsal İletişim ve Pazarlama Yöneticisi
Ece Yar Toksöz, Bermuda Agency Ajans Kurucusu
Erhan Gölbey, Dev Ajans Kurucu Başkanı (2 mentiyle eşleşti.)
Gizem Dağ, Sun Grup Kurumsal İletişim Müdürü, EMCCT Ege Bölge Temsilcisi
Gözde Kaydırak, Radison Otel İzmir Satış Pazarlama Direktörü
Nazlı Kayı, I mean it Ajans Türkiye Direktörü, İzmir Mülkiyeliler Birliği Başkanı (2 mentiyle eşleşti)
Sezin Kiremitçi, Özsüt Pazarlama Yöneticisi, Yaşar Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Mezunu
Simge Erdem Ünal, Yaşar Holding Kurumsal İletişim Müdürü
Tarık Beceren, TB Videoart Ajans Kurucusu, Yönetmen, Videographer
Gökçe Deniz,Santefor Pazarlama Müdürü
Gökhan Güler MobaTR Kurucusu Espor Eğitimi Marka ve İletişim Direktörü
Mentör olarak gelecek dönemde programa başvuru için iletişim, [email protected]
PROGRAM SORUMLUSU
Doç. Dr. Ferah Onat, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Öğretim Üyesi